Pengenalan Bahagian
Bahagian Pentadbiran merupakan salah satu daripada beberapa bahagian di dalam Pejabat Pembangunan Infrastruktur dan Infostruktur. Secara amnya; Bahagian Pentadbiran bertanggungawab menguruskan segala urusan berkaitan perkhidmatan Pengurusan Am, surat-menyurat, fail dan pengurusan pejabat. Bahagian ini juga bertanggungjawab menyediakan khidmat sokongan yang berkesan dengan mengoptimumkan sumber manusia secara cekap dan berkesan seiring dengan misi dan matlamat Jabatan.
Fungsi dan Peranan
Ketahui fungsi dan peranan setiap unit di bahagian pentadbiran.
HAL EHWAL PENTADBIRAN & PERKHIDMATAN
Pentadbiran
- Menguruskan perolehan peralatan pejabat dan bayaran.
- Mengurus hal ehwal perkhidmatan cuti staf.
- Urusan kerja lebih masa staf.
- Pengurusan disiplin staf.
- Urusan Kad Perakam Waktu.
- Menguruskan penempatan staf melapor diri.
- Menyedia perkhidmatan kaunter.
- Pelupusan Peralatan Pejabat.
- Menguruskan Panjar Wang Runcit.
Perkhidmatan
- Menyelaras program penggunaan kenderaan dan urusan penyelenggaraannya.
- Menyelaras Skim Khidmat Pelajar dan Latihan Praktikal.
- Ruang Pejabat Pentadbiran.
- Anggaran Belanjawan Pentadbiran.
- Kebersihan dan keselamatan premis Pentadbiran.
- Pengurusan kenderaan.
- Pakaian seragam.
HAL EHWAL SEKREATERIAT DAN SUMBER MANUSIA
LATIHAN DAN REKOD
Carta Organisasi Bahagian
Carta Organisasi Bahagian Pentadbiran PPII